Je hebt een bestelling geplaatst bij ons. Nu blijkt het dat je de accu ineens toch niet nodig blijkt te hebben of om een andere reden wilt terug sturen. Dat kan natuurlijk iedereen overkomen. Gelukkig heb je daarom bij ons altijd het recht je product binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. Hieronder vindt je alles wat je moet weten over retourneren. LET OP: Op maat gemaakte producten zoals kabels kunnen niet worden geretourneerd.
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Je kunt je product aanmelden voor retour binnen 14 dagen nadat je jouw bestelling hebt ontvangen. Hierna heb je nog 14 dagen om je product terug te sturen. Je hebt hiervoor de volgende opties:
Verzendmethode | Tarieven |
---|---|
Verzenden via PostNL (0-10 kg) | € 7.95 |
Verzenden via PostNL (10-20 kg) | € 10.95 |
Verzenden via PostNL (20-30 kg) | € 12.95 |
Bestelling op laten halen door Accudeal (alle gewichten) | € 40.00 |
Retourneren in één van onze winkels | GRATIS |
Je kunt je keuze aangeven in het online retourformulier.
Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen (voorzien van originele verpakking indien het product daarvan was voorzien bij levering). Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zelf ook zou doen.
LET OP: Op maat gemaakte producten zoals kabels kunnen niet worden geretourneerd.
Hoe kan ik mijn product retourneren?
Je kunt je product aanmelden voor retour binnen 14 dagen nadat je jouw bestelling hebt ontvangen.
Vul hier het retourformulier in.
- Vul het ordernummer en het e-mailadres in.
- Selecteer de producten en aantallen welke je wilt retourneren.
- Selecteer de retour reden.
- Wil je een ander product ontvangen? Selecteer dan deze optie.
- Omschrijf zo specifiek mogelijk de reden van retour.
- Selecteer het gewicht van je retour pakket. Let er op dat je het juiste gewicht selecteert. Weet je het gewicht van je product niet. Zoek deze dan op via onze website.
- Selecteer je gewenste verzendmethode.
Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen (voorzien van originele verpakking indien het product daarvan was voorzien bij levering). Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zelf ook zou doen.
LET OP: Op maat gemaakte producten zoals kabels kunnen niet worden geretourneerd.
Kan ik ook een gedeelte van mijn bestelling retourneren?
Natuurlijk kan dat. Je kunt alle producten uit je bestelling los van elkaar retourneren. In het online retourformulier kun je aangeven welk product je wilt retourneren.
LET OP: Op maat gemaakte producten zoals kabels kunnen niet worden geretourneerd.
Wat als ik ander product heb gekregen dan besteld?
Oeps, dat is natuurlijk nooit onze bedoeling. Meld dit via [email protected]. Dan zorgen wij dat je zo snel mogelijk het juiste product in huis hebt.
Hoe moet ik mijn product inpakken om het terug te sturen?
De manier van verpakken hangt af van de verzendmethode die je hebt aangegeven in ons retourformulier.
Verzenden via een externe vervoerder:
- Stop de gele plugjes die in de zijkant van de accu zaten bij aankomst, terug in de ontluchtingsventielen. Heeft u deze niet meer? Neem dan contact met ons op via [email protected], wij sturen je dan nieuwe toe.
- Stop de accu met de gele plugjes in stevige kartonnen omdoos.
- Fixeer de accu aan alle kanten met voldoende beschermend vulmateriaal (dus aan de onder, zijkanten en bovenkant).
- Stop het PDF Retourformulier dat je hebt gekregen na het aanmelden van je retour bij je product in de doos, anders weten wij niet van wie de retour af komt.
- Tape de doos dicht en geef op de doos duidelijk aan wat de bovenzijde van de doos is. Schrijf er ook duidelijk bij dat het pakket breekbaar is (of doe dit met een sticker).
LET OP: Als je jouw product niet inpakt volgens de bovenstaande voorwaarden zijn de transportrisico’s en eventuele schades voor jezelf.
Bestelling op laten halen door Accudeal:
- Laat je je bestelling door ons ophalen en heb je jouw product zonder verpakking ontvangen? Dan mag je het product zonder omverpakking mee terug geven aan onze koerier. Vergeet niet het retourformulier mee te geven.
- Was jouw pakket bij aankomst voorzien van een verpakking? Houdt dan de volgende stappen aan:
- Stop de gele plugjes die in de zijkant van de accu zaten bij aankomst, terug in de ontluchtingsventielen. Heeft u deze niet meer? Neem dan contact met ons op via [email protected], wij sturen je dan nieuwe toe.
- Stop de accu met de gele plugjes in stevige kartonnen omdoos.
- Fixeer de accu aan alle kanten met voldoende beschermend vulmateriaal (dus aan de onder, zijkanten en bovenkant).
- Stop het PDF Retourformulier dat je hebt gekregen na het aanmelden van je retour bij je product in de doos, anders weten wij niet van wie de retour af komt.
- Tape de doos dicht en geef op de doos duidelijk aan wat de bovenzijde van de doos is. Schrijf er ook duidelijk bij dat het pakket breekbaar is (of doe dit met een sticker).
LET OP: Als je jouw product niet inpakt volgens de bovenstaande voorwaarden zijn de transportrisico’s en eventuele schades voor jezelf.
Inleveren in één van onze winkels:
- Download het PDF retourformulier die je krijgt na het invullen van ons online retourformulier en breng deze samen met het product langs in één van onze winkels.
Wat is de status van mijn retourzending
Zodra je jouw retour bij ons hebt aangemeld ontvang je van ons een e-mail met daarin het retournummer. Zodra het product bij ons binnen is gekomen en verwerkt is in ons magazijn krijg je van ons een ontvangstbevestiging per e-mail. Het kan voorkomen dat je product volgens je Track & Trace is aangekomen in ons magazijn, maar dat je nog geen ontvangstbevestiging hebt gekregen. Geen zorgen, het kan tot 5 werkdagen na ontvangst duren voordat we je retour in behandeling nemen.
Wanneer kan ik mijn product niet retourneren?
Heb je jouw product al in gebruik genomen of is jouw product op maat gemaakt (zoals bij accukabels)? Dan kun je deze niet meer retourneren. Controleer daarom goed of je de juiste accu gekozen hebt voordat je deze monteert. Ook aankopen die ouder zijn dan 14 dagen, kunnen niet meer geretourneerd worden.
Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Je kunt je verzendmethode aangeven in het online retourformulier.
Verzendmethode | Tarieven |
---|---|
Verzenden via PostNL (0-10 kg) | € 7.95 |
Verzenden via PostNL (10-20 kg) | € 10.95 |
Verzenden via PostNL (20-30 kg) | € 12.95 |
Bestelling op laten halen door Accudeal (alle gewichten) | € 14.95 |
Retourneren in één van onze winkels | GRATIS |
Krijg ik na retourneren het volledige aankoopbedrag terug?
Je krijgt het gehele aankoopbedrag terug indien je product in originele staat, onbeschadigd en ongebruikt bij ons retourkomt (voorzien van originele verpakking indien het product deze had). Op die manier kunnen we namelijk nog iemand anders blij maken met dit nieuwe product.
Anders bepalen we aan de hand van de staat van je product wat de waardevermindering is.
Voorbeeld: Haal een accu of lader uit de doos, bekijk hem van alle kanten, meet de maten, check of alle polen aan de juiste kant zitten, maar ga hem niet monteren en schrijf er geen datums op.
LET OP: Op maat gemaakte producten zoals kabels kunnen niet worden geretourneerd.
Waarom krijg ik minder geld terug voor mijn geretourneerde product
Dan heb je je product waarschijnlijk niet in originele saat teruggestuurd. In dat geval bepalen we aan de hand van de staat van het teruggestuurde product wat de waardevermindering is. De Maximale waardevermindering is 80%.
Het uiteindelijke bedrag dat je ontvangt wordt bepaald door twee dingen:
- De waardevermindering van het product is gebaseerd op drie factoren:
- Beschadigingen van het product
- Beschadiging van de originele verpakking (indien deze aanwezig was)
- Compleetheid van het product
- De kosten die wij maken om het product opnieuw te moeten verkopen. Denk hierbij aan het maken van productfoto’s, een schade omschrijving, schoonmaken van het product. Deze kosten zijn €7,50 en worden samen met de waardevermindering ingehouden op de terugbetaling.
LET OP: Op maat gemaakte producten zoals kabels kunnen niet worden geretourneerd.
Kan ik mijn retour annuleren?
Dat is niet nodig. Je retour wordt automatisch geannuleerd wanneer je je product niet binnen 14 dagen na aanmelding bij ons binnen is.
LET OP: Je kunt niet via dit nummer bellen
Onze Serviceboosters zijn telefonisch bereikbaar op de volgende tijden:
Maandag | 10:00-12:00 15:00-16:00 |
Dinsdag | 10:00-12:00 15:00-16:00 |
Woensdag | 10:00-12:00 15:00-16:00 |
Donderdag | 10:00-12:00 15:00-16:00 |
Vrijdag | 10:00-12:00 15:00-16:00 |
Zaterdag | Gesloten |